Småsur.. eller skitsur rent ut sagt!!!

2012-01-20 @ 14:29:43
Nu ska jag gnälla av mej lite, så ni som inte gillar sånt kan sluta läsa NU!

För det första är jag såå fruktansvärt irriterad på Bosse Passat som nu behöver nya drivknutar IGEN - det var ju typ inte såå länge sedan vi bytte.. o till råga på allt så måste även hjullagren bytas + avgassystemet lagas.. Behöver jag säga mer än - NY BIL, JA TACK?!

För det andra så är jag liite småsur på bvc..

Simon har ju fått laktosfri kost nu ända sen före jul och han har blivit bra i magen, inga som helst besvär eller så.

I tisdags efter dagis var han jättedålig i magen, så det var nog pga mjölken eftersom jag inte sagt till för vi trodde det skulle gå bra OM han fick "vanlig" mat där.

Iaf, så var jag in till köket på dagis i onsdags och sa till om annan kost till honom.
Fick till svar att de kräver ett läkarintyg från barnsjukhuset om det är så att annan kost behövs!?

Jaha, få en remiss från bvc är ju såå jäkla lätt då de säger att barn under 3 år inte kan få laktosintolerans och att det inte görs ordentliga undersökningar på barn under 5(!) år!!??
Så jag får väl så lov att sätta mej o ringa till veckan till barnsjukhuset och flirta mej till en tid.. kanske det funkar?!

Tur i oturen så får ändå Simon laktosfri kost på dagis ett tag för "att se om det blir skillnad" och blir det de, DÅ måste det in ett intyg.. precis som om de inte tror på föräldrarna till barnet!?


Kommentarer
Postat av: Dan Syndrom

Vår son har samma, de säger att eftersom han är så liten så är laktosintoleransen övergående. Och det låter ju positivt, dock har han haft den typ 6 månader så jag vet inte. Vi har iallafall bara sagt att han inte får dricka mjölk på förskolan, mjölk i vanlig mat går bra.

2012-01-20 @ 15:10:34
URL: http://www.dan-syndrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0