"Issa ottan"

2011-09-23 @ 13:53:04
Om man heter Simon och är snart 2 år betyder just "issa ottan" kissa pottan.
Och det är precis vad han har gjort idag, för allra första gången :)

Vi har ju haft pottan framme hela sommaren och han har fått gå utan blöja under denna tid, mest bara för att han ska kunna känna själv om och när han vill sätta sej där - ingen hets med andra ord.

Han har varit där med kläder på och även utan blöja och under den sista månaden har han till och med börjat fatta grejjen liksom eftersom han har gått dit och satt sej (läs. utan blöja då´rå) och krystat.

Imorse så ville han inte att jag skulle ta på en ny blöja så han fick springa naken ist då och jag sa till honom att om han behövde kissa eller bajsa så var det bara att gå på pottan och visade var den är.

Efter ett tag så började han springa runt lite och jag såg på honom att det var dax att kissa, så jag tog fram en blöja och frågade om han skulle ha den på sej.
- Nää, issa ottan, fick jag till svar och han sprang fram till pottan och satte sej ner och jag trodde inte att det skulle komma nåt för det har inte lyckats förut.

Men så ställde han sej upp och tittade ner och dääääääär utbrast han i ett leende.
Och mycket riktigt, lite kiss hade det kommit och han blev såå stolt och ja, självklart blev jag det med ♥
Mammas lilla hjärta börjar bli stooor nu :)

Nu känner jag att det är dax för ett blöjbyte eller åtminstonde borttagning av blöjan...
Ursäkta att detta inlägget blev mycket "novell likt" men är svårt att återberätta annars :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0