Hjärtskärande gråt :(

2011-09-06 @ 10:49:28

Imorse när Lilleman vaknade var han hur glad som helst, åt upp all "ängäng" (välling) och sprang själv och hämtade jacka och stövlar när vi skulle åka på dagis.

Sa inget på vägen ner till Stöde och inget heller på väg in till dagis, men när vi kom in i hallen.. ojojoj!!
På en gång jag tog av honom stövlarna så började han gråta och skrika och pekade på dörren och sa: kååka, som betyder åka för honom.

När jag sedan hade packat upp dagisväskan och vinkat hejdå så gick jag, och jag är inte den som brukar vara känslig då han gråter vid lämningen för jag vet att han blir glad snabbt igen, MEN IDAG så kände jag bara hur jag ville vända om och hämta honom igen och åka hem ;(

Jag vet inte alls vad som hänt med honom nu efter sommarlovet, om det är att han inte längre trivs på dagis eller om det bara är så att han har kommit in i en sån där fas??
De säger ju att om lämningarna går bra från början så brukar det förr eller senare komma ett bakslag och så har det ju varit för oss, verkligen.
Under hela vintern och våren har Simon kanske varit ledsen högst 5ggr på morron, så det är väl egentligen bara "naturligt" att det blir såhär nu, men det skär så i mammahjärtat ♥

Det är tur att det är jag som har ansvaret för lämningarna för hade det varit M. så hade pojken fått följt med på jobbet och hade mamma/mormor lämnat hade han fått följt med henne hem igen :)

Det är såna här ggr man tycker det är bra att han bara går 5h/dag, tänk om han hade fått varit där ända till 17 *hua*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0