Hemsk morron...

2011-11-07 @ 15:21:21
Imorse så låg jag vaken och hörde när Micke for på jobbet, hörde när han stängde ytterdörren, startade bilen och for.
Tänkte att jag skulle försöka mej på att sova en liten stund till och slöt ögonen.. då började det!

Jag började att skaka, låg där i sängen och skakade!
Försökte att vända på mej, men det gick inte, jag var som förlamad??!
Jag hörde inget mer än ett dovt ljud i skallen, precis som ett eko, fast ändå inte.. svårt att förklara!

När jag väl fick upp ögonen igen så tog det inte lång tid innan senariet upprepades, tror det gjorde det 3-4ggr innan jag kunde vända på mej och somna om riktigt!!!

Har gått och funderat på detta till och från hela dagen och har trott att det var nån av våra besökare som gjorde nåt för att jävlas.
Men så skrev jag ett inlägg på familjeliv och där fick jag svaret: Det är ett tillstånd som heter sömnparalys och det är visst jättevanligt och man kan få det flera ggr när det väl har börjat!?
Man kan även få hallucinationer under själva "anfallet" men det hade inte jag - denna gången!!

Det hemska med det hela var just att man blir förlamad och kan varken röra sej eller ens skrika, för jag minns att jag försökte göra mej hörd så att Simon skulle vakna och kanske få liv i mej!!!
Jag vet att jag tänkte att jag måste vända på mej, och försökte så hårt men det gick inte.

Här kan ni läsa mer om sömnparalys!

Själv så hoppas jag att jag slipper det hädanefter och OM jag ska få det så hoppas jag att inte Simon vaknar och blir rädd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0