Själsfrände vs. kärleken?!

2011-07-07 @ 22:03:17

Efter att ha sett ett program om ödet och förhållanden så började mina tankar ännu en gång vandra vidare till ännu en konstig frågeställning/fundering.

Vi säger att en människa som är i ett förhållande sedan många år tillbax, de är lyckliga och livet är underbart sådär som det ska vara :)
MEN så en dag så upptäcker en i förhållandet - kan vara mannen det kan även vara kvinnan, att det finns en annan människa som h*n har mer gemensamt med och som h*n har mer roligt med..
Tycke uppstår och det känns som att det är meningen att det ska vara dessa två ist - ödet liksom styr känslorna dit..

Nu till min fundering:
Kan man ha en själsfrände och ändå vara med den som ödet inte har bestämt åt en?
Om ödet har bestämt att det ska vara på ett vis, kan man som "privatperson" då ändra det, utan att det blir bistra konsekvenser??


I detta program som jag tittade på så var det en kille som hade haft samma förhållande i över 10 år, inga barn ännu, men hade börjat planera inför framtiden.
Så plötsligt en dag så träffade killen i fråga en gammal kompis (tjej) som han hade jättemycket gemensamt med och de hade roligare än vad han hade haft i förhållandet på hur länge som helst.
Han frågade sej samma frågor som jag, och det skulle vara kul att veta svaren på dem, men lär nog aldrig få dem..

Killen i detta program bestämde sej för att stanna kvar i förhållandet, men det höll inte så länge efteråt och när han då försökte få den andra tjejen så hade hon redan hittat nån annan, så man kan jue undra vad som hade hänt om han valt henne på en gång?!


Jag tror då iaf på ödet, och vad det har bestämt åt varje individ det kommer att ske.. kanske inte i år kanske inte heller nästa år MEN nån gång!!

Vad tror ni????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0