Jobb, jobb och åter jobb

2011-07-21 @ 14:03:23

I våras så sökte jag jobb som sommarvikarie inom daglig verksamhet men även inom äldrevården/hemtjänsten, tyvärr så fick jag ingetdera och det tycker jag självklart är synd för jag behöver verkligen pengarna just nu eller pengar behövs väl alltid?

Det jag tycker är så jobbigt med allt detta sökande hit och dit är just det faktum att jag har jue min(a) handikapp (om man nu vill säga så)!?
Jag har jue problemet med ryggen, men den är inte det värsta utan det är jue knät och läkarna har sagt till mej att jag kommer aldrig att bli 100% bra utan så som jag är nu, så kommer jag alltid få ha, och nu ska jag berätta för er om hur mitt knä är.

Jag kan inte springa - då får jag skitont
Jag kan knappt sitta på golvet - kommer jag ner så kommer jag kanske upp utan hjälp
Jag kan inte köra manuellväxlad bil pga kopplingen
Jag kan absolut inte stå på knä, för då gör det skitont
osv
osv

Med tanke på dessa problem med mitt knä så tycker man att arbetsförmedlingen borde kunna ta lite hänsyn, men icke då.. de vill pråmt att jag ska söka jobb som pers. assistent, lokalvårdare eller inom hemtjänsten..

Ok, jag sökte jobb inom hemtjänsten i våras, men då kommer vi till det problemet med bilen då.. h-tjänsten kör bara manuella bilar, hur skulle jag te mej om jag fick ett sånt jobb då - ta egen bil till vårdtagarna då eller???
Isf vill jag ha ersättning för det!

Barnskötare som jag är utbildad till, det får jag inte ens jobba som längre - det finns läkarintyg som styrker det, men ändå anser af att jag är så pass frisk att jobba som det!
Alltså är af nåt högre fenomen som kan ändra på vad en dr och skrivit eller??

Jag har inget emot af, men för mej är de inte till nån hjälp, tyvärr!

Anledningen till detta inlägg är inte för att klanka ner på af, för som sagt - jag har inget emot dem, utan mer för att jag ibland blir så irriterad på vissa personer som anser sej veta mer än vad de egentligen gör.
Tex, så brukar jag få frågor som:
Har du sökt det jobbet?
Varför inte det?
Osv
Osv
Och den allra värsta kommentaren är:
Men det finns jue såna jobb överallt, det är bara att söka det!?

Sommaren som jag väntade Simon så var jag in på af på ett infomöte om Samhall, jag tänkte att det är alltid nåt att göra och det vore bra efter att Simon var född att ha ett arbete att komma tillbax till.
Jag sökte jobb där och var villig att börja jobba redan veckan efter, som jag påpekade många ggr.. tror ni att jag fick det?
Nej, de skulle skicka mej på kurs först och det väntar jag på ännu?!

OM jag inte ens kan få ett jobb inom Samhall som vänder sej till "såna som mej" hur ska jag då kunna få mej ett jobb??

Folket verkar tro att jag är lat och inte vill jobba, utan tycker att det är kul att Micke försörjer mej, men det kan jag tala om att så ligger det verkligen inte till och dessutom så försörjer han inte alls mej.. jag får minsann klara mej själv på endast barnbidraget för Simon på 1050/månaden, det ni!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0