Mitt 2010 i ord och bilder

2011-01-03 @ 01:25:44

Eftersom alla man känner brukar göra en "årskrönika" över det gångna året så kan väl inte jag vara den som inte hakar på "trenden" ;)

Januari:

• Vi började året med att Lilleman och jag blev förkylda, lagomt till att Simon skulle bli 3veckor och Micke skulle komma tillbax till jobbet efter pappaledighet och julen.
• Jag slutade att amma och började flaskmata ist. Vilken underbar son man fick efter det ;)
• Mercedes och Våfflan började att vänja sej vid att det bor en bebis i huset nu åxå. Trots att Benz alltid såg så besviken ut när vi kom hem och hon såg att Simon var med igen :D



Lilleman 1 månad!

Februari:

• Jag var på dop i Timrå, medan Micke och Simon fick vara hemma pga sjukdom.
• Vi firade 7 år tillsammans.
• Jag var på min efterkontroll och insåg att jag gått ner 11 kg efter förlossningen, då hör det till saken att jag gick upp 10 sammanlagt :)

Mars:

• Simon somnade själv på kvällen och sov hela natten.
• Micke fick en semester från familjelivet 1 vecka då han åkte på magsjuka och jag tog med mej Simon och for hem till mamma :)
• Simon fick sin första feber, 38,1!
• De första smakportionerna av puréer kom under marsmånad.
• Våfflan blev 5 år!
• Det var 1 år sedan vi fick veta att vi skulle bli föräldrar ♥


Första smakisen!

April:

• Simons första påsk och han fick ett ägg som nästan var större än honom själv. Inget godis i, men lite mat och kläder.
• Vi var på 30årsfest medans Simon var hemma m. mormor och morfar, första barnvaktstillfället.
• Våren började göra anspråk på vintern och allt var underbart.
• 2 st tänder fick lilleman, bägge nere och de gjorde såå ont så.

Maj:

• Det började komma blösnö!!!
• Vi började planera inför flytten.
• Mercedes fyllde 4 år ♥
• Vi åkte på en semester till Gotland.

Juni:

• Simon vände på sej fr. mage till rygg för första ggn.
• Micke fyllde 27 år.
• Vi flyttar.
• Simon blev 6 månader och i samma veva försvinner Mercedes!

Juli:

• Vi döpte Simon.
• Äckligt varmt var det under denna månad, men i dagsläget så är det bättre än -30 :)
• Simon slutade sova i sin egen säng ett par dagar, men vi återtog kontrollen snabbt :D
• Vi firade 5 år som förlovade, med att äta ute och Simon fick vara hemma med mormor och morfar.

Augusti:

• Gungpremiär för Lilleman. Det uppskattades stort!
• Jag såg Mercedes!
• Jag fick det första riktiga gallstensanfallet!





September:

• Simon reste sej med stöd.
• Vi började att göra vår parkering lite större (det är ej klart ännu)
• Jag fyllde 28!

Oktober:

• Mitt knä pajade igen!
• Simon ramlade ner från soffan, men klarade sig klockrent!
• Jag och Åsa var på bio, utan karlar och barn *sköööönt*
• Lilleman började stå själv och även krypningen har kommit i gång på riktigt!

November:

• Vi blev bekant med ordet bampba här hemma - lampa betyder det om man är 11 månader :)
• Första snön faller.
• Simon fick sin pulka.



December:

• Simon blev 1 år!
• Bosse Passat går sönder igen... denna gång på riktigt!
• Jag och Simon blir sjuka strax efter hans 1årsdag och är inte riktigt friska ännu!?


Simon på 1årsdagen!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0