Dagens besök på bvc

2011-12-02 @ 23:13:29
Idag var det alltså dax för Simons undersökning (eller vad man kan kalla det) för hans mage.
Det gick bra, måste jag trots allt säga..

Han har inte ökat nåt i vikt sen augusti då vi var där för 18mån-kollen utan gått ner(!) 400gram!!
Inte alls bra, så nu ska vi på ett nytt besök den 13/12 på självaste lucia för att träffa en dr. som ska kolla honom riktigt så att säga..

Det positiva i det hela var att sköterskan tyckte att Simon är lika duktig på att prata som en 3-åring :)
Det var ju inte det hon skulle kolla men hon såg när Simon satt o bläddrade i boken o då passade hon på att fråga han lite små saker om vad det är på bilderna osv.. och när det var klart sa hon att detta brukar en 3-åring klara.
Och mammas lill♥ är inte ens 2år än ♥♥♥

Anledningen till att jag tycker att det gick bra är det att ja, jag har länge misstänkt att det varit nåt knas i magen på honom och nästan ingen har velat lyssna på mej.. och nu när det är misstänkt laktosintolerans ja, då känns det bra i mamma hjärtat att det har löst sej!
Sen att han pratar lika bra som en 3-åring, ja det kan jag leva länge på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0