Allergi or what??

2011-12-20 @ 21:59:50
Den senaste tiden har jag kommit till insikt eller ja man kan säga att jag har gjort vissa upptäckter ang. mig själv!
Allergier(?) som jag aldrig haft förut har blommat upp och ja, stör mej så fruktansvärt just för att det är inom mat och det är mat som jag verkligen älskar!

Jag vet ju sen länge sedan att mjölk, det funkar inte alls - förutom i viss mån.
Samma är det med kiwi, det har jag haft känningar av i säkert 10 år - tungan börjar sticka och domnar bort efter ett tag!

När jag var hos mamma i Timrå, när vi hade vår Birstadejt då bjöd mamma på en middagsrätt som jag har saknat hemma här - mest dels för att jag orkar inte ställa mej och göra i ordning den *lathet I know* iaf så i den så är det tomater och på en gång efter det att jag ätit klart så börjar jag känna samma känsla i munnen som jag brukar få när jag äter kiwi, så ja, det var tomater det.. 
Testade faktiskt tomater på pizzan efter det åxå och det blev samma känsla, så det var ingen tillfällighet!

Även så känner jag samma sak i munnen efter jag ätit äpple - som jag till och med har saknat under tiden gallan jävlades och nu när jag väl får äta det ja, då blir jag allergisk mot det ist!!??

Och nu idag... paprika - när ska det ta slut??
Åt på pizzan förut och valde en med paprika på, kom hem och det börjar klia och stickas på tungan och det gör det fortfarande trots att det var flera timmar sedan....

Ska ta och åka ner på Apoteket nåt och prata med dem o höra vad det finns för nå receptfria allergimediciner och är det inget som hjälper ja, då får jag väl ta kontakt med dr. då!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0