Here we go... sanningen en gång för alla!

2011-08-15 @ 13:31:56


Satt och funderade på det här med barn och graviditeter och ja, som ni säkert förstår så är jag väldigt sugen på ett litet syskon till Simon inom en snar framtid.
Har pratat lite smått om det med Micke och vi har sagt som så att efter min gallstensoperation får vi se vad som händer.

MEN då kommer min rädsla in igen och tar över hela min värld!
Anledningen är denna: Som ni vet (de flesta av er) så tog det 3 år för oss att få Simon, 3 år och 2 missfall!
Vi började prata och planera barn i juni-06 och i aug -06 så plussade jag, var in på inskrivningsamtal på MVC och allt såg bra ut.

I vecka 11 (10+4) så började jag att blöda och ja resten behöver jag väl inte ta...?
Vi började om redan i oktober och kämpade på i över ett år utan resultat, när jag fick reda på att jag var gravid då så var det redan för sent, om man säger så.

Det började på julafton -07 jag trodde det var mensen som kom, men när den aldrig försvann så började jag undra, så efter nyårshelgen köpte jag ett test och det visade +, men ringde direkt till Kvinnokliniken och fick komma in på ett VUL där det visade sej att jag fått ännu ett missfall!!

Så många tårar och besvikelser vi har haft kan jag inte räkna på en hand ens, men ändå så fanns hoppet kvar om att vi nån gång skulle få bli föräldrar.

Vi hade nyss blivit ställda i kö för IVF när jag plussade med Simon, trodde inte det var sant, men paniken och rädslan fanns där under hela graviditeten.
När äntligen Simon kom till oss så var lyckan enorm, då hade vi jue försökt och väntat på vårt ♥ i 3 år!

Nu kommer vi till nästa surprise för de flesta; i november i fjol så plussade jag men tyvärr så blev det ännu ett mf denna gång i v.8 typ!
Denna gång så blev jag inte lika ledsen och deprimerad som de andra gångerna - kan bero på att vi har Simon och det är inte fy skam inte ;)

Det lustiga i det hela är att denna gång lyckades vi på första försöket...?!

Så om allt hade gått bra så hade Simon haft ett litet syskon här nu, men ja, man kan inte styra över ödet :/ och vill inte högre makter att vi ska ha fler barn, då är det väl så :(


Nån i vår närhet som inte visste om detta som fått hjärtattack??
Hoppas inte det, för nu är sanningen ute - en gång för alla :)


Kommentarer
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Ja man får va glad för att man har ett friskt barn. Vissa får ju aldrig ens det :S

2011-08-15 @ 16:26:25
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0