En vanlig dag hemma hos mig (läs. oss)

2011-08-08 @ 14:59:50
Är väl lika bra att jag kör igång med denna nu medan Lillen sover i godan ro :)


Dagen brukar börja med att jag och Simon vaknar vid sisådär 7 om det är dagisdax eller vid 8.30 om det är en ledig dag.

Efter en stunds morronmys så kliver vi upp och släpper ut Våfflan som i regel har stått och jamat en bra stund vid dörren - taskmört, jag vet...

Sedan är det dax för välling och kaffe - vem som dricker vad, får ni lista ut själva :D
Blöjbyte och påklädning står därefter på vårt fullspäckade schema (ironi på högsta nivå), och sedan är det bus och lek med kissen, grannen eller mamma alt. på dagis under dagen.

Medans jag (när jag är ensam) brukar; tvätta, plocka ur och i diskmaskinen, städa, ja allt sånt där nödvändigt inklusive se VBÅ ;)

När M. kommer hem så är det middag och därefter tar vi resterande timmar som de kommer.

Vid 21-tiden är det natten för Lilleman och han får då en ny blöja, pyjamasen på och en flaska välling (ibland 2) och sedan är det tandborstning och mars i säng - är pappa hemma så nattar han Simon :)

Jag brukar i regel gå och lägga mej sent, nattuggla som jag är, så det kan bli en stund vid datorn eller tv:n innan jag släcker ner och drömmer mina underbara drömmar :)

Ja, det var väl min/vår dag det.. vet inte om det finns så mycket mer att skriva om??!!



  • En vanlig dag hemma hos mig
  • Tre saker du inte visste om mig
  • Mitt favoritland
  • Favoritsaker
  • Det här språket vill jag prata flytande
  • Dåliga vanor och laster
  • Bloggfavoriter
  • Mina favoritskor
  • Tre saker på min att-göra-innan-jag-dör-lista
  • Mitt bästa sminktips
  • Min favoritbutik
  • Så här var jag i skolan
  • Vanliga fördomar om mig
  • En person som alltid gör mig glad
  • Mitt drömyrke
  • Bästa resan
  • Det här får mig att skratta
  • Det här gör jag aldrig om
  • Bästa filmen
  • Min första tanke när jag vaknade idag
  • Det här drömde jag om inatt
  • Så här kommer jag vara som gammal
  • Vad ska mina barn heta
  • Mitt favoritresemål
  • Någon jag aldrig kommer släppa taget om
  • Barndomsminne
  • Min musiksmak
  • Min första pojkvän
  • Bästa tv-serien
  • Bästa tidsfördrivet

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0