1 september 2010

2010-09-01 @ 18:42:30
Idag har vi (jag och Simon) varit i Timrå och hälsat på mamma/mormor.. och det var jue lite uträkning från min sida för då kunde hon passa på att vara barnvakt en stund medan jag var på den omtalande Försäkringskassan ;)

Nu är alla papper fixade och min fortsatta ledighet klirrad så nu har jag en sak mindre att tänka på.

Har nyss ätit kycklinggryta med ris så vi får se om gallan säger i från på grytan, då det är ganska så mycket  grädde i den.. men go´ är den *mums*
Har mig själv att skylla om jag får ont :s

Igår så gjorde Simon sitt första försök till att resa sig upp mot en byrålåda, och det gick faktiskt ovanligt bra.. jag hann till och med springa in i datarummet och hämta kameran och ta lite bilder :) sedan så har han börjat påbörja "upplärning av krypning", men det går inte liiiika bra.
Han glömmer lixom bort att bägge benen måste vara bakom så när han försöker så hamnar han i spagat eller split med benen och blir vansinnig och börjar att skrika samtidigt som han blir alldeles illröd i hela ansiktet!
Men det kommer nog det med.. annars så finns de jue de som aldrig kryper och börjar gå på en gång.. för gå det älskar han att göra (med stöd alltså)





Ja, annars då??
Är jue nästan en vecka sedan sist så nått kul måste det finnas att tala om....

I lördags var mamma och pappa här med snigeln, eftersom vi bjöd på surströmming så var de tvungna att ta med sig eget husrum ;)
Jag och Lilleman åt inte den där äckel strömmingen utan vi nöjde oss med köttbullar.. och det var nog bra mycket goare än fisken :D

Nej, nu blir det en kopp med kaffe, medan Simon sover och Micke är i Lotjärn.





Passar på att önska min bror grattis på födelsedagen idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0