Slitsamma nätter

2010-10-29 @ 14:09:52
I går så var jag och mamma i väg på vår inplanerade Birstaresa :)
Trodde jue först inte att vi skulle komma i väg denna gång heller eftersom jag kände en konstig lukt i bilen i onsdags.
Men efter att Micke hade provkört och även han känt lukten och han konstaterat att det var bara att tuta och köra så kom vi dit i går.

Simon var pigg och alert hela tiden, men när vi skulle ner till Skopunkten så tvärdäckade han och han sov till och med i min famn när vi provade ett par skor åt honom :) mammas tröttis.
Han fick ett par skor där i från förra veckan, men han kunde inte ha dem.. och det var inte för att de var för småa utan han har lite tjocka fötter så han får inte in foten i skon :s

Tyvärr så hittade vi inga andra skor som passade så vi fortsätter jakten framåt, mot ett par vinterskor!
Han måste jue ha ett par när han börjar på dagis efter jul/nyår, för foppatofflorna kan han inte ha tillsammans med overallen heller!?

När jag kom hem sisådär vid 16-tiden så var det bara att ställa sig vid spisen och påbörja nån middag och den hann nästan precis bli klar så kom Micke innanför dörren.

Igår kväll när vi var ute och åkte en liten sväng så började lukten i bilen att kännas igen, men bara bak så Micke drog slutsatsen att det kunde vara torkarmotorn på bakrutan som brunnit eftersom torkarn bara slutade funka en dag, och det må väl vara hänt.
Nog för att JAG brukar använda torkaren bak, men är inget måste jue.

Men när vi kom hem så bad Micke mej kolla om alla lampor bak lyste, bara för att utesluta det ena efter det andra.. och alla lampor lyste utom för.. kan ni gissa??
BROMSLJUSEN!!!!
Jag och mamma har alltså farit runt hela Birsta och jag har kört ca 15 mil UTAN bromsljus!!??
Aja, ingen skada skedd, men nu blir det av att åka Ford tills felet är åtgärdat!

Som ni läste i min rubrik så har det varit ett par slitsamma nätter ett par dagar :(
Lilleman har verkligen VÄGRAT att somna/sova...

Natten till i onsdags så sov han inte mycket, det vet ni redan för det skrev jag om då.
Natten till i går så somnade han vid tolvtiden och jag som hade bestämt shoppingdagen trodde det skulle bli ett helvete att ta mej upp i går morse, men vi åkte inte så tidigt och vaknade inte så tidigt heller!

I natt var det fanimej värsta natten på lääääänge; både jag och Micke var skittrötta hela kvällen och hade faktiskt planerat att lägga oss i vettig tid, men det satte sonen stopp för ganska tidigt.
Vi la ner honom i sängen och gav honom flaskan precis som vanligt, han drack upp och började att skrika, grina och bara vara allmänt arg och så höll han på till klockan var strax före 1!
Trodde att han var mer hungrig så han fick komma upp och äta lite frukt, ett smörgåsrån och sedan lite mer ersättning, men ICKE!

Hoppas verkligen att denna fas går över snart för orkar inte vara uppe hela nätterna!

Nu ska jag ta mej en kopp kaffe och invänta Micke, sedan är det HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0