Skäms på mej...

2010-10-02 @ 17:12:40

..för den dåliga uppdateringen som varit denna vecka, men ibland så räcker lixom inte tiden till ;)

Dagarna har sprungit fram som en gasell denna vecka och såå lite tid, med så mycket att göra, det funkar inte vissa dagar!

I torsdags så fick jag mej en ordentlig surprise iaf.. skulle böja mej fram och ta upp en sak fr. golvet då jag kände hur det bara brände till i knät!
Jag kände igen känslan så jag sa tyst för mej själv:
-Nejnejnej, inte nu igen!

Det var mitt "underbara" knä som hoppade ur led igen och de första tankarna jag fick var att jag måste ta det lungt för att inte skrämma Simon.
Eftersom jag var hemma ensam och telefonen självklart låg i datarummet så fick jag lov att försöka ta mej ner på golvet, hasa mej på arslet ut i hallen och in i datarummet och hämta telefonen för att ringa Micke.
När jag sträckte ut benet mot golvet så kände jag hur knäskålen gled tillbax i rätt läge igen och tur var väl det, för sist det hände så fick en DR dra tillbax det :O

Så nu går man med lindat knä igen då.. men tror inte att det är lika allvarligt som sist, för jag har inte ont och kan jue stödja på benet och det kunde jag inte då.

Sjukgymnasten ska ringa till veckan så att jag får prata med honom vad han tycker jag ska göra, förhoppningsvis kan jag få ett träningsschema som jag kan följa hemma, åtminstonde tills Simon börjar dagis för då har jag tid att träna "borta" om man säger så!

Samma kväll som detta hände mej så ramlade Simon ner från soffan åxå... han satt där med mej och eftersom jag då inte kunde kasta mej fram och ta mot honom pga knät så brakade han rätt ner i golvet med huvudet före!!
Trodde att han gjorde illa sig mer än vad det syntes, men han har inga blåmärken nånstans så han klarade sig klockrent :)

Nej, nu ska jag ta mej en kopp kaffe för att stilla den värsta hungern.. har en sambo som inte varit hemma på hela dagen och vi som skulle handla idag??!!
Undra hur han tänkte lösa det då....


Kommentarer
Postat av: carina Johansson

Tur att Simon klarade sig oskadd och att inte ditt knä var värre. Ha en bra helg.

2010-10-08 @ 16:42:37
Postat av: Madde

Sv: Jaa, verkligen.. det är tur att de är så mjuka i denna ålder. Hade det varit en annan så hade man väl brutit både ben och arm :)

2010-10-09 @ 13:46:24
URL: http://madelin82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0