Hemskt...

2010-10-12 @ 15:49:19
Satt ute på Familjeliv förut och snubblade över en tråd i diskussionsforumet där man diskuterar en kille (Marcus) som tagit livet av sig "live" på internet :o

Trodde först inte att detta var sant, men efter lite letande så hittade jag forumet han skrev i innan han "tog steget" så att säga.
Det finns länkar där med bilder från hans självmord, men det är inget för mej och jag tänker verkligen inte sitta här och lägga ut dem heller!

MEN det jag vill komma till är att om ni läsare av min blogg, skulle sitta ute på ett diskussionsforum och där är det en kille eller tjej som skriver att h*n tänker ta livet av sig och berättar riktigt ingående hur h*n ska gå till väga och till och med lägga ut adress till webkameran så man kan följa hela proceduren, vad skulle NI göra i det läget??

Många på forumet där Marcus skrev trodde att han skojade och skrev sånt som: "Lycka till" och "Du är för feg", osv :o

Hade det varit jag i ett sånt läge så hade jag nog försökt att tala med honom eller henne ur det hela så mycket som det går via internet och genom att man inte känner personen i fråga, men vad mer finns det att göra??
Har en människa bestämt sig för att ta livet av sig, kan man verkligen som utsomstående "rädda" honom/henne?!

Här kan ni läsa om händelsen:

Aftonbladet

Expressen

R.I.P Marcus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0