Usch, fy och blä

2010-11-12 @ 12:30:25
Så har både jag och Simon gått och blivit förkylda då :(
Känns inte såå kul med tanke på att det är farsdag på söndag och OM vi blir sämre kan vi inte fira min pappa..
Just nu har jag "bara" ont i halsen och är lite snorig, medan Lilleman är lite piggare med endast snor.

Tog och gjorde mej en dunderdryck i gårkväll.. kokade vatten, strödde i lite timjan och 1 pressad vitlöksklyfta, det brukar dämpa lite...

Som jag skrev i onsdags så snöade det så jag bestämde mej för att ta på Simon den nya overallen och låta han inviga den i snön :)
Det gick sådär....
Han var redan grinig INNAN vi gick ut och när jag skulle pälsa på honom alla kläder; halskrage, overall, tjocksockar, kängor och mössa så blev det nog för min annars så glade pojke.

Jag satt ner honom i snön medans jag var och stängde dörren och när jag kom tillbax hade han råkat tippa bakåt och låg där som en skalbagge på rygg, dock inte elak eller ledsen utan bara lätt irriterad!
Väl uppe igen så fick jag ett kort där han ser mer sur ut än en citron!

Fick några bilder på hans första tur i snön och kan tala om att de var inget att hänga i julgranen iaf ;)

Och för er som undrar:
Ja, han fick på sig vantarna efter denna bild!










Såg att texten i pratbubblorna syntes lite dåligt så därför skriver jag samma text här åxå :)

Bild 1: Vill inte vara ute!
Bild 2: Allvarligt, nu går vi in!
Bild 3: Våfflan: Är kul jue!
            Simon: Nää, verkligen inte!

Hoppas han börjar uppskatta snön lite mer under vinterns gång.
Nu ska jag verkligen ta mej en kopp kaffe, innan halsen sprängs i bitar :(

Kommentarer
Postat av: Dess

noel hatade det första dagen igår bara njöt han=)

2010-11-12 @ 13:02:24
URL: http://dessthea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0