Tidig morgon med räddningsaktion

2010-07-12 @ 14:10:45
Imorse så vaknade Lilleman och var hungrig vid 4.50 eller nåt sånt..?!
Han som alltid brukar sova till minst halv 7-7 innan han vaknar för mat, om ens det.. men imorse var det tidigare än tidigast :)

Efter matslurken så gick jag och hämtade en ny blöja och då hör jag hur det piper och dunsar ute på bron/altanen, blir fundersam och för ett ögonblick så trodde jag att det var Mercedes som kommit hem, vet inte om det var den tidiga morgonen eller nåt som fick mig att tro nåt sånt :s

Men efter att ha fått på mig nån form av pyjamasbyxor och foppatofflor så kom jag ut och såg i ena hörnet att det var en fågel... närmare bestämt en trast som måste ha råkat flygit in och sedan blivit vilse och inte hittat ut igen, så snäll som man är så tog jag upp den och satte den utanför på min ljuslykta :)

Sanningen så att säga så vet jag inte hur det gick för den stackarn för mitt i all uppståndelse så sprang Våfflan ut och satte sig, så min räddade fågel kanske inte finns bland oss längre heller :o

Jag och Simon har varit på vift idag ;) men inte så långt ifrån hemmet att vi behövde ha med oss skötväska eller mat...
Vi fick besök på fm av Mats som har flyttat in i vår gamla lägenhet, så efter lite tomsurr och kaffe hemma här så bestämde vi oss för att hänga på hem till honom för att se hur han har fått det :)

Lägenheten var sig lik, och för en sekund så längtade jag faktiskt tillbax, då det "bara" var
vi och Mercedes + fåglarna.. men Simon hade kunnat fått vara med han åxå :D

Nej nu ska jag kolla Lilleman som sover i vagnen..



Bilden kommer från google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0