Ledsen, sårad och arg

2010-07-21 @ 18:42:30

En sak som jag har retat mig på är folk som tror sig veta och förstå allt!!

Detta hände för ett par veckor sedan; en kvinna som jag känner lite flyktigt sitter och predrikar för mig om "hur viktigt det är att jag skaffar mig ett jobb, för OM det händer Micke nåt så står jag där utan både hem och ekonomi och hur ska det gå då?"

Jag berättade för denna människa att jag har sökt jobb och verkligen legat i på den fronten, men det är inte så lätt att få nåt för mig pga knäskadan och till råga på allt så är det faktiskt svårt i övrigt åxå..
Men hon satt där och malde på om allt mellan himmel och jord och verkade inte alls lyssna på MIG.
Enligt henne så är arbetsförmedlingen skyldiga att hjälpa mig att få ett jobb, men så vet jag att det inte är, eller mina handläggare där har då aldrig hjälpt mig iaf utan bara ruskat på huvudet då jag kommer :s

Jag hoppas verkligen att efter mammaledigheten är slut så får jag nåt, åtminstonde på prov så att jag kan slippa höra dessa kommentarer hädanefter ;)



Kommentarer
Postat av: Anna - Om livet som ung ensamstående mamma.

Usch, vilket sätt!

Vet denna person hur svårt det är att få jobb nu förtiden eller? Det är faktiskt inte bara att söka..



Kram

2010-08-03 @ 19:41:53
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0