Bara skit och piss!

2010-01-27 @ 09:44:46

Med allt just nu.. eller inte riktigt allt, har jue min älskade lilla familj som jag skulle göra ALLT för och då menar jag verkligen allt!

Amningen funkar inte alls längre, eller funkar och funkar; Simon blir inte det minsta lilla mätt på det han får av mig så därför har vi nu gått över till flaska (ersättning) på heltid och oj så snäll han blitt.. blir aldrig arg/ledsen nåt nu efter han ätit och han sover hela nätterna (om han inte tappar nappen).
Fördelen med flaska är att vem som helst kan ge honom mat, jag behöver inte känna mig som nån matmaskin som inte får nåt annat gjort än att bara ätas på!
Ta mig inte fel, jag ville verkligen amma, och hade planerat att göra det i åtminstonde 6 månader, så jag känner mig ofattbart besviken och värdelös som "bara" hade mat åt honom i 1 månad, men vad gör man??
Vi har verkligen försökt allt, låtit han äta ofta för att allt ska komma igång, men utan resultat.. blev fortfarande inte mätt.. så enda utvägen för Lilleman var att få flaska ist.. och varför inte fortsätta med nåt som funkar?!

Idag hade vi planerat att åka ner på "byn" och umgås med lite andra mammor och barn, men vädret ställde till det för oss, så vi stannar hemma.. tänker inte ta bilen i värsta snöovädret och ha med Lilleman, då kan vi gott vänta till nästa vecka ist!
Jag som verkligen hade sett framemot att komma bort en liiiten stund, så man slipper se dessa 4 väggar dag ut och dag in.. menmen, vädret kan man inte rå på!!

Nu har Lillen iaf en pappa, på papper åxå.. var och skrev på faderskapet igår och som jag skämtat om på Facebook och div. SMS; så var Micke tvungen att skriva på papperet eftersom varken sotaren eller brevbäraren kom och ville ta ansvaret :)
nu får han iaf ha Mickes efternamn åxå!

Nu ska jag vänta på att Lilleman vaknar så han kan få en ny blöja och lite mat och sedan hade jag planer på att bädda rent i sängarna, men OM det inte blir av så kan det vänta till morgondagen åxå :)


Kommentarer
Postat av: Bodil

Man är inte värdelös för att man inte kan amma blir bebisen inte nöjd är det ju bättre att flasskmata och kanske är fördelen att bebisen inte blir så mammig =)

Jag ammade petter helt i 3 månader men sen valde han att ta flaskan då lillen inte fick nog med fet mat fast jag hade massor.

så ammningen är nått man inte kan rå för...



Ha en bra dag =) kramizar

2010-01-27 @ 13:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0