4720gram

2010-01-07 @ 21:26:53
Ja, så mycket väger mammas lillprinsen nu.. har alltså gått upp från 4064 till 4720 på 23 dagar och det kan väl ingen klaga på :) eller jag gör det som måste bära honom och vagga honom till sömns varje natt - det tar faktiskt på nacke och axlar!

I tisdags natt så vaknade jag av att Simon låg och frustade och gnydde så jag tog upp honom och vet ni, han har gått och blivit förkyld.. men som tur är har han ingen feber utan "bara" snorig och hosta, men det är nog så jobbigt för en liten en det med.
Han har vägrat att ligga och sova på rygg tills igår, så han har fått sovit på min mage, tur att jag är en stilla person under natta!

Idag har vi eller jag börjat att testa en ny sovrutin för lillemannen, han sover i regel ca 4 timmar/gång under dagen och är vaken 1-2 timmar mellan dessa.. och det gör att han inte kan somna på natten förräns klockan börjar bli framåt 3-5, (inatt vaknade han 1 och var vaken till 5) så nu låter jag han sova i "bara" 2 timmar/gång och väcker honom sedan föratt mata och bytas, och hoppas det funkar, så kanske vi kan få ett normalt förhållande igen, nu ligger jag nere på soffan med Simon i vagnen och Micke uppe i sängen!

Nu ska jag fortsätta kolla runt innan lillen vaknar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0