Dag 01 - Presentera mej själv

2010-12-27 @ 18:07:43
Ja, som ni flesta vet så heter jag Madeleine och är 28 år.
Jag kommer ursprungligen från Stavre som ligger några mil utanför Timrå, men flyttade från "landet" när jag skulle fylla 9 och flyttade då till Timrå.

En sak som har varit med mej hela min uppväxt är djur, jag älskar verkligen att ha den närheten som katter och hundar ger.. man behöver lixom aldrig känna sej ensam.
Vår familj hade katter under hela min uppväxt och jag har haft hamster och sköldpadda!

Mars -89 så köpte mina föräldrar vår första hund, en blandras mellan schäfer, golden och collie.
Han fick namnet Rocky och var min allra bästa vän i hela 13 år.

Den 4 februari 2002 så fick han somna in och jag är väldigt glad över att jag fick vara med under hans sista andetag, trots att det var väldigt svårt i just det ögonblicket.

I maj samma år så adopterade min mamma den herrelösa hunden Buff från Spanien, men det är inte samma sak som att ha en hund från valpstadiet.. Buff är väldigt avvaktande mot främmande människor och han har sitt eget lilla temperament!
Men han är ändå en i familjen så länge han orkar med ;)

2003 så blev jag tillsammans med Micke och vi flyttade ihop efter bara 1 månad, ingen trodde att det skulle hålla, men här sitter vi snart 8 år senare med hus och barn ;)

Våren 2006 så tog jag mitt pick och pack och flyttade från mina vänner och familj och bosatte mej här i Viskan där jag trivs bättre än vad jag någonsin gjort i Timrå, tro det eller ej!
Augusti samma år skaffade vi Mercedes Benz, min älskade kisse som tyvärr inte finns med oss längre.. men nånstans finns hoppet om att hon ska komma hem igen ♥

I mars 2009 så fick vi veta att vi skulle bli föräldrar, efter 3 års försök, lyckan var obeskrivlig!
Vi fick beräknat förlossningsdatum 30 november och det lät väl som ett bra datum.. eftersom jag är född 3 veckor för tidigt så trodde vi att vår lill* åxå skulle komma tidigare!
Men tji fick vi!!!!
Den 15 december så föddes Simon på samma dag som hans farbror fyllde 30 (bra timat där) :)

Snart så är min mammaledighet slut och Simon börjar på dagis.. detta året har gått alldeles för fort med andra ord :o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0