1 år har gått

2010-12-15 @ 06:40:00
sedan Lilltrollet Simon kom till världen :)

Så tänkte med detta inlägg skriva en kort sammanfattning av födseln, som en förlossningsberättelse mao!

13/14dec: Jag skulle gå och lägga mej när jag upptäcker att det har kommit lite blod i trosorna.. så jag går ner till Micke och talar om det för honom och han följer med upp han med och lägger sig eftersom det ändå var arbetsdag dagen efter.

Kl. 3: Jag vaknar av att jag har börjat känna av liiite småvärkar, inte så att det gör ont, men de känns iaf.
Så jag försöker klocka dem, men Mercedes kom och la sej på min mage och det blev trångt/varmt, så det var bara att skita i det.
Försöker somna om, men det går inte.. tror att man ligger och blir lite nervös inför vad som ska komma att hända :s

Kl. 5.30: Sätter Mickes klocka igång och jag som inte har sovit nåt alls sedan 3, försöker mej på att väcka honom lugnt och harmoniskt, så han inte ska bli arg.
Han slår av klockan och jag säger åt honom att kliva upp på en gång så att jag får sova ut lite iaf.
Om det skulle vara så att vi ska åka in senare under dagen.

Micke tyckte att jag skulle ringa in till förlossningen och höra om vi skulle komma in på en koll innan han bestämmer sej för att åka och jobba.
Sagt och gjort, jag ringer in och de ber mej avvakta ett tag till och duscha lite så kanske det värsta släpper..

Kan meddela att efter duschen så känns värkarna av betydligt mer, så jag ringer in ännu en gång och säger det att jag vill åtminstonde komma in på en koll.
Och det fick jag naturligtvis göra :)

Kl. 6.40: Är vi inne på sjukhuset och jag får ligga med en CTG-kurva och kolla bäbisens hjärtslag och värkarnas styrka.
Tyckte att det hade slutat göra ont när jag låg där så jag trodde stensäkert att de skulle skicka hem oss igen och få lov att vänta till igångsättningen som skulle ske nästa dag.

Efter 7 så kommer en BM in och säger att värkar har jag jue, men de ska kolla hur mycket öppen jag är... :o Det var det mest otäcka jag någonsin varit med om.. ont som FAN gjorde det :o
2cm var jag öppen, så Bm ville skicka hem oss till kvällen, men när de fick veta vart vi bodde så bestämdes det att det var mer lämpligt att vi åkte till mamma och väntade.

Väl hemma hos mamma så fick man fika och jag gick och la mej och sov lite grann, inte mycket, men några småstunder till och från blev det iaf.

Kl. 18: Så åker vi in igen, då har värkarna ökat i styrka och jag vill kolla hur mycket det är nu..
Vi kommer in och blir inskickad till ett rum för att ligga med CTG igen och efter en stund så kommer det in en BM som lovade mej nåt smärtstillande att få sova på (kan tala om att den väntar jag på ÄNNU)!!
Undersöker mej och konstaterar att jag fortfarande bara är öppen 2cm!?

Kl. 20.30: Så fick vi komma till ett rum på BB för att få min sovdos och att få stanna över nattem.

Kl. 21.30: Kommer min underbara BM Sandra in för att kolla upp mej, då hon undersöker mej så upptäcker hon att jag nu öppnats 1cm till (3cm nu)!
Så då blir vi tillbaka flyttad till förlossningen och jag får lustgas och ska få EDA.
Jag tycker att lustgasen hjälper bra just då, så därför räcker det med den för tillfället.

23.15: Så får jag sätta mej i badet samtidigt som jag får lustgas.. tycker inte att badet hjälper så mycket, men det var skönt ändå på nåt vis :)

15 dec.
Kl. 0.50:
Så har jag värkar med 1-2 minuters intervall, men än så länge så klarar jag mej på enbart lustgas!?

Kl. 2.58: Tas det hål på mina hinnor och värkarna börjar bli allt mer smärtsamma!
Micke upplyser mej om att nu skulle det inte vara så långt kvar :s

Kl. 4.25: Öppen 7-8cm och en Dr. tillkallas för att sätta in värkstimulerande medel.

Kl. 6: Så går egentligen min BM Sandra och sköterskan av sitt pass, men de stannade kvar ända tills han var född ♥

Kl. 6.30: Kopplas värkstimulerande medlet på igen!

Kl 6.40: Så föds Karl Simon Oskar ♥♥


 Mobilbild!
Simon endast 15 minuter gammal!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0