19/8-10.

2010-08-19 @ 12:47:23
Ja, denna vecka (som för övrigt inte är slut än) har varit väldigt händelserik, kan man säga...

På kvällen i tisdags så fick jag ett ordentligt gallstensanfall och det brukar alltid hjälpa med en Ipren och vila så brukar det släppa.. Men inte denna gång, det släppte, men bara i sisådär 2-3timmar sen var det på G igen ;(
Så vid midnatt så var vi tvungen att åka in på akuten för då hade jag så ont att jag inte ens kunde stå eller behålla varken mat eller dryck!

Jag skickade hem Micke på en gång eftersom vi inte hade barnvakt så lilleman fick följa med.. tur han var vaken när vi skulle åka in :s

Vid halv 2 fick jag träffa en dr, som konstaterade att det var ett gallstensanfall, men det gjordes ingen ultraljudsundersökning på mig, för det ska det tydligen skickas remiss för.. men iaf så fick jag en spruta med smärtstillande i höften och ett recept på "suppar" som är bättre då jag får riktigt ont.
Halv 3 så ringde jag till mamma och pappa (som jag hade pratat med tidigare) och de fick komma och hämta mig, och därefter fick jag stanna kvar i Timrå tills igår em :)

Tyvärr så började jag få ont i går igen då vi var på väg hem hit, men som tur va´ så fick jag jue med mig smärtstillande hem och de hjälpte faktiskt.
Dessvärre är att nu kan jag varken äta eller dricka nåt för då får jag ont igen och jag vill verkligen inte hamna i den sitsen att jag får fara in på akuten igen.. men äta måste jag jue så jag vette fan hur jag ska te mig....

Nää, nu ska jag lägga mig på soffan en stund, känner hur det börjar på att komma en körare med smärta igen (har jue druckit ett glas vatten)

Tur att Micke är hemma och kan ta Simon vid behov.

Over & Out 4 Now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0