Riktigt höstväder

2009-09-04 @ 10:15:42

Vaknade i morse av att himlen var öppen och det bara ösregnade.. eller hörde det i natt första gången då jag låg i sängen och svor över mig själv, att jag inte tog in sängkläderna från tvättlinan igårkväll!
Menmen, det är såna smällar man får ta, antingen så torkar de så småningom eller så får jag tvätta om dem, och hänga inne ist.

Ja, veckan har flytit på ganska bra, har som sagt hunnat med att tvätta (både kläder OCH sängkläder), plockat på lite i köket och påbörjat eller fortsatt planeringen inför barnhörnan..

Mercedes är så duktig nu med penicillinet, så det går jättefort att ge henne det och hon varken spottar ut lite eller fräser ut ur näsan(nosen) som hon gjorde från början *mattes gojänta*
Är jue "bara" 6 dagar kvar nu+1 gång ikväll som hon måste ta det, det känns skönt, att kunna släppa ut henne när hon vill och inte behöva vara orolig om hon inte skulle vilja komma in till kvälls....

Senare idag kommer mamma och pappa hit, med husbilen - de tänkte stanna tills söndag, mamma ska hjälpa mig lite med hushållssysslorna pga min rygg som gör att jag knappt tar mig upp ur sängen vissa mornar.
Känns pinsamt, men vad fan gör man.. M har inte tid att hjälpa mig med städningen och att röja undan, så då får man ta mot den hjälpen man får... tacksamt.

Våfflan sover fortfarande hon, de bägge kom in vid 12inatt och Benz ville ut vid 7 imorse, men inte Våfflan heller.. det är skönare att sova tycker hon.

Nu ska jag snart bege mig ne och koka upp lite vatten till en kopp (snabb)kaffe, sen blir det Våra bästa år.
4:an funkar inte igen så Emmerdale (Hem till Gården) kan jag bara glömma idag då.

Avslutar med att önska brorsan grattis på födelsedagen i efterskott, han fyllde i tisdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0