Lite graviditetssurr

2009-09-01 @ 15:23:13
90 dagar kvar till beräknad förlossning, alltså ca 3 månader.. tiden går fort när man har roligt.
Det som är kvar att köpa till bäbisen innan förlossningen är:

♥ Skötbord
♥ Babyskydd - bilbarnstolen alltså
♥ Blöjor och allt där omkring t.ex tvättlappar och salvor
♥ Badbalja+termometer+olja

♥ Skötbordet tänkte vi köpa från IKEA och våra planer på ett väggfast har åkt i soptunnan, det vi bestämde oss för är
detta, praktiskt och snyggt dessutom så får det plats i hallen uppe utanför toan.

♥ Bilbarnstolen vi hade tänkt oss - eller jag har tänkt mig är
denna, med bas då´rå.. har inte varit och kollat på den ännu, så det är inget totalt bestämt, men som det ser ut nu så blir det så. 

Vad vi redan har:

♥ Vagga för de första månaderna - min gamla
♥ Spjälsäng att använda efter vaggtiden
♥ Vagn
♥ Kläder har vi fått en massa och mer kommer det att bli+att jag ska köpa.
♥ Sängkläder

Om det är nån som har mer att skriva in på min fina lista på saker vi behöver innan, så var inte rädd att skriva en rad eller två - tips mottages tacksamt.
Jag har bara kollat runt lite på olika sidor och fått div tips.

Nu måste jag verkligen vika tvätt och lägga in i garderoberna.
Sen blir det av ner och koka makaroner till middagen som idag blir: Makaroner och köttfärssås!

Kommentarer
Postat av: Bodil

Ett tips att ha till bebis är en bärsele tex baby björn eller dy. Mina barn älskar att hänga där oavsett om jag tvättar städar går på stan etc...



När det kommer till salv väg inhandla inotyol den är överlägsen!

Bebisen vill säkert ha en kudde och IKEA har jättebra sådana! Ska du amma kanske en stadig kudde är bra att ha under armen det funkar med vad som helst man behöver inte ha en amningskudde!



Det va vad jag kom på för stunden! =)



Kramiz

2009-09-01 @ 17:22:04
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Marie S (Antons mamma)

Vi har en bilbarnstol till salu, Anton har fått en ny. Har även en babybjörn bärsele. Hör av er om ni är intresserade. Kram

2009-09-02 @ 15:36:33
Postat av: Jessica

Jag har en badbalja från IKEA till salu om du är intresserad. Har även en badhjälp (går inte att använda i baljan utan används i badkaret) ammningskudde och jag tror till å med att jag har en oöppnad rumptermometer liggandes nånstans.!

2009-09-03 @ 12:53:23
URL: http://blogg.coffeeaddicted.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0