Kampen om täcket

2009-09-21 @ 22:29:57
Nu är det snart dags för min favvosysselsättning igen; kampen om täcket.. nu undrar säkert alla vad fan jag menar och det ska jag tala om för er.
Nästan varje kväll då jag ska lägga mig, så ligger Mercedes på min säng och det gör väl inget OM hon ändå kunde vara så vänlig att kliva av mitt täcke när jag kommer!?
I förrgår så var jag tvungen att be M komma upp och lyfta upp henne så jag fick åt mig säng+täcke *gruff*
Såg nu att hon ligger där nu med.. *hmm*

Anyhow; dagen har varit lång, vaknade vid 4-tiden imorse av att jag var skitpigg, låg och vände och vred på mig till kvart i fem då Mercedes ville gå ut, kom ner och kände hur fruktansvärt kallt det var nere.. kollade på luftvärmepumpen och såg att "karln" hade slagit igång den på "cool" igår kväll - inte konstigt det va´kallt där inte!

Upptäckte senare då det börjat på att ljusna mer att det varit väldigt kallt i natt eftersom det var frost på bilrutorna, och jag som INTE har nån glykol i min bil ännu utan bara vanligt vatten... jag tror det är en viss Mikael som vill byta motor i en Passat snart om han inte får fingarna ur arslet och häller i glykolen!!

Imorrn så ska jag försöka ge mig på tvättkorgen som står och asskrattar åt mig varje gång jag kollar på den.. det beror helt och hållet på hur ryggen ter sig imorrn bitti det.
Annars så skulle en dammsugning nere i köket åxå vara behövligt, menmen..

NU: Sitta en stund vid TV:n, sen blir det "kampen om täcket"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0