Vitt på backen imorse

2009-10-02 @ 13:29:10
Ja, imorse var det ett lager med frost på backen då Mercedes ville gå ut (kl 6) kollade hur många grader det var då och termometern stod på -5, men kan ha varit kallare.

I går kväll när jag skulle gå och lägga mig var det -3 och jag funderade på om det kanske är dags att ta ur tidningen från bilen (min) som jag har lagt på golvet pga vatten som kommer in.
Men ändrade mig snabbt (innan jag sagt nåt om det) för jag kom på att den har troligtvis frusit fast vid det här laget.. så ska ut nu och göra det ist.

Idag har jag tillochmed varit så duktig att jag vaknade tidigt och kunde inte heller somna om, så jag har varit vaken sedan 6 då Benz väckte mig + att jag klev upp för att äta frulle framför TV:n (VBÅ)!
Micke var åxå uppe tidigt, kvart i 10 så släppte han in Våfflan och nu är han hos "farfar" och hämtar lite grejjer som vi ska ha ståendes hos oss över vintern..
Idag får "farfar" även veta hur det blir med körkortet - om han får fortsätta köra eller om det är stopp nu, det bästa vore det senaste menmen, det är doktorer som bestämmer!

På måndag börjar Micke jobba igen.. gud så skönt, eller det är på 2 vis det där; jag tycker att det är fruktansvärt skönt att slippa börja väcka honom varje morgon klockan halv sex föratt hålla på framåt halv 7, men ändå är det mer frihet att vara hemma ensam åxå.. kan dammsuga klockan 8 om jag så vill utan att få världens utskällning..

Nu hör jag att karln kommit hem, ska gå ut och se om tidningen vill släppa golvet i Passaten.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0