Snö och ombokning*2

2009-10-13 @ 14:48:11
Igår när jag satt på bussen (ja, Passaten har lite reparation framför sig, men den går) på väg ner till Timrå föratt senare under dagen träffa min barnmorska igen så ringde mobilen; det var från MVC och de ville meddela att Lotta (min BM) var hemma och jag skulle få komma idag tisdag ist!!!
Vad lycklig man blir då (NOT), visst att jag var tidig med att ta bussen, men det går liksom ingen annan jag hade hunnat med.

For ändå till mammsen, för jag visste det att om jag tar nästa buss hem igen så kommer det att hända en olycka - jag var superduper kissnödig, och har man en bäbis som trycker på så känns det ännu värre.. sagt och gjort, klev på bussen och for till mamma som var bestämt redan.

Micke kom efter jobbet och åt middag där och sedan for vi hemövers igen, svängade in på ICA Maxi föratt panta lite åxå, och lilla senila Madde glömde köpa kattmat.

Vi bestämde att om ingen hade lust eller tid att köra mig idag till bm så skulle jag ta Golfen och Micke ta min bil till jobbet, så han begav sig ut och la om till vinterdäck när vi kom hem, jag gav kissarna den lilla maten som fanns kvar och gick och satt mig i soffan..

Nästa gång jag kollar ut har det börjat att snöa.. jippe, tänkte jag, är jue lite halvt nervös inför köra själv i vinterväglag, men jag tänkte att det ska nog gå bra det med.

Micke kom hem och sa att någon skjuts fixade det sig inte med, OCH han VÄGRADE låta mig köra ensam till stan om det skulle fortsätta snöa sådär..

Så sagt och gjort klockan 8 imorse så ringde jag och bokade om bm-tiden till den 20:e klockan 13 ist, är fortfarande i stan, men då jag väl får träffa min bm igen så ska jag be om att få tid i Matfors eller i Stöde för de besöken som är kvar, för jag vågar för det första inte ta bilen till stan i vinter, iaf inte ensam + att bussen är uteslutet för ryggen kändes som om den skulle vandra därifrån själv igår!
Det blir jue ändå buss nästa vecka, men det får jag ta en gång till iaf.


Lite bilder är väl kanske på sin plats vid det här laget, har jue inte haft några på länge!

Alla bilder är klickbara!

  Vaggan, har lagt filt över så inte kissarna släpper så mycket hår i sängkläderna.


 Ser väldans mysigt ut eller??

 Bara "innehållet" som fattas.

 Ja, kanske inte det "innehållet..?!" Mobilbild, hann inte få fram digitala förrän hon var borta!

 Utanför vardagsrumsfönstret förut idag. Ja, reservdelsbilen står kvar *suck*

 Utanför ytterdörren... fy fan för denna snö!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0