Vuxit bra

2009-10-21 @ 13:49:47
Igår var det alltså dags för ännu ett besök hos barnmorskan, så jag klev upp vid halv 6 för att ta bussen till stan klockan kvart i sju, därifrån vidare till mamma.

Alla prover var som vanligt i kanonskick och denna gången gjorde jag barnmorskan till och med glad och ställde frågor.
Brukar inte ha några frågor i vanliga fall och när vi var där sist så sa hon på ett skämtsamt sätt; - Ja, och frågor har du väl inte denna gången heller??

Sf måttet var uppe i 34 och hjärtljuden låg på 125s/min denna gång, så varierande hjärtljud har jag aldrig hört talas om nångång.. då man frågar alla man känner har de legat på ett ungefär i närheten varje gång, medans vår lill* har så olika hela tiden!

Nu ligger jag/vi inte perfekt på mittenkurvan längre utan det blev ett litet hopp uppåt, men det var absolut inget att oroa sig för.. det är värre om den skulle sjunka eller stiga jättemycket!

Ni ser här hur min kurva varit så här långt;



Eftersom jag inte träffade henne förra veckan så har de resterande kontrollerna blivit ändrade, så som det ser ut nu så har jag bara 2 besök kvar OM jag inte går över tiden då´rå.
Fick åxå till att nästa kontroll den 3 november blir i Stöde - guud så skönt att slippa åka bussen!

Nu ska jag göra mig en kaffekopp, sen så blir det att försöka ge mig på att vika tvätt!



Kommentarer
Postat av: Bodil

Det där diagrammet ger jag inget för.... För när jag kom på mitt BF datum så sa barnmorskan att han låg på ca 3700 gram men så gick jag över 13 dagar och vips vägde han 5 kg!!!! Så mycket kan ingen gå upp på så kort tid!! JAja va bra tt allt var bra! Kramiz

2009-10-21 @ 15:20:43
URL: http://trollmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0