Åska och trååååååkigt

2009-07-14 @ 20:25:43
Ja, det sammanfattar min dag perfekt!
Hela förgrymmade dagen har gått åt att bara ligga på latsidan pga ryggen, när jag väl kände att jag skulle orka med att städa lite så kom den förbannade åskan och hälsade på här utanför!
Jag som varit livrädd för åskan sen en obehaglig händelse då jag var liten tyckte att det kändes lugnare att lägga mig i sängen och läsa lite ist.
Hinner väl knappt bara att läsa en stund så ser jag i ögonvrån en blixt precis utanför fönstret världens jävla knall strx efter - jag hade fönstret öppet pga värmen i sovrummet.

Jag blev så fruktansvärt rädd att jag skakade och grät som ett barn gjorde jag och när jag efter knallen/blixten gick ner ser jag Benz sitta på bron och bara skaka och var alldeles stel *stackars oss* 
Jag blev tvungen att ringa mamma (via mobilen då självklart) så hon fick trösta mig.. Benz la sig med mig i sängen och hoppade till vid varje ljud som hon (vi) hörde.

Så nu är det konstaterat; jag är åskrädd igen!

Jag sa till M när han kom hem att jag VÄGRAR vara ensam hemma nu när det är åska, men vad ska han gö åt saken??

Nu ska jag gå ner och kolla lite på TV:n och kanske den lill* i magen blir lugnare då, för nu är det disco, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0