Äckliga djur

2009-07-22 @ 21:57:50
Ja, som rubriken låter så finns det verkligen äckliga djur i vår natur.

I söndags så hittade jag en fästing på Benz bakom för örat, den fick jag bort samma dag, efter mycket slit.
Eftersom den var "nykommen" på henne var den ju så pass liten och nästan helt omöjlig att få bort.

Men så idag... fick jag tag på henne när hon låg och sov, och hittade en jääääättefästing... eller egentligen så kände jag nåt mysko på henne redan för nån vecka sen, men Micke sa att det "bara var en sårskorpa" då jag bad han kolla.
I söndags så hittade jag den där jättegrejen igen då jag gick igenom henne noga, men så smet hon och hann lixom inte med att se riktigt, utan bara känna och den kändes som en vårta eller nåt sånt.

Nu idag så fick jag tag på den mystiska "sårskorpan/vårtan" och testade med att dra bort den, tänkte att om det är en vårta eller nåt som ska vara där så kommer hon jue att säga ifrån... men så PLOPP sa det och den äckliga saken låg där i handen med svarta ben och allt, skyndade mig ner och virade in den i papper och eldade upp den ute,
kan tyvärr inte säga R.I.P till denna äckliga sak iaf *hua*

Nu blir det iaf en ordentlig genomgång av BÄGGE katterna VARJE dag... Våfflan brukar borstas och kammas nästan varje dag och har inte hittat en enda på henne ännu, men Benz som kan vara ute flera dagar i sträck, blir det svårare med.
Tips mottages med öppen famn.

Funderade ett tag på att inhandla ett sånt där fästingshalsband till de bägge, men det är bara Benz som kan acceptera halsband.. Våfflan som aldrig haft det på sig får panik och kryper ur dem, jag har testat 2ggr.

Nää nu ska jag alldeles snart gå ner och kika på dumburken och se om man blir nå smartare.
Va tro ni??

Hoppas min bil snart går igen, vill åka nerövers och kolla på barnsaker........


Kommentarer
Postat av: Louise Ewing

hej! jag har nyss skaffat en ny blogg. och just nu behöver jag tips på snygga tatueringar eftersom jag snart ska tatuera mig. sen också om du vet någon bra mobil till ett rimligt pris som jag kan köpa. skriv en kommentar till mig och ha det bra!

puss/ louise ewing.

2009-07-22 @ 22:12:18
URL: http://louiseewing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0