Vår älskade Simon

2009-12-29 @ 21:04:02
Tänkte passa på att hinna med att skriva en kort rad eller två medans lillprinsen sover nere i soffan med pappa!

♥ Simon ♥ har ett eget humör och enligt mina föräldrar så är han väldans lik mig till det, blir lätt arg och irriterad om inget händer som han själv vill, och så var visst jag med i den åldern :)

Idag har sköterskan från BVC varit hemma här och vi passade då på att väga lillen som nu har gått upp till ca 4500gr, blir en stor kille det där, men vad gör väl det?!

Passade åxå på att prata med henne om Simons matrutin på nätterna; han får just nu flaska med ersättning innan kvällningen och då sover han som bäst, förut så fick han amma tills han somnade, men då kunde han vakna efter 1½ timma och vara hungrig igen, och sedan hålla på så hela natten!?
Nu när han får flaskan så sover han hela natten och vaknar vid 5-tiden och får då slurk från mammsen och sedan somnar han om och sover till 9-10 om vi har tur.

Anyhow; pratade med henne om det och hon tyckte att vi skulle fortsätta med det om det kändes bra för oss, men att jag kan jue pröva ge bröstet nångång ibland åxå.. men hon trodde det beror på att han är en stor kille så han vill ha lite x-tra :)

I helgen så badade vi lillen för första gången åxå, det tycktes om hur mycket som helst.. inget grin och skrik där inte!

Julen har varit kanon, och vi har fått en massa bra att ha grejjer + att Simon åxå har fått en massa kläder och andra grejjer.. han tackar så hemskt mycket för allting,
speciellt för badtermometern från farmor som funkade toppen i lördags vid badet :)

Nu ska jag fortsätta kolla runt lite, bilder kommer snart.. LOVAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0