Penicillin och tratt!

2009-08-28 @ 12:28:54
 Guuud så skönt det var att få sova ut imorse!!
Det behövdes en ordentlig sovmorgon idag, kan jag tala om.. gick och la mig 22 igår och Benz följde med mig till sängs, med tratt runt huvudet.
Klockan 7 imorse klev jag upp och gav Mercedes hennes penicillin, sedan gick vi och la oss igen, och somnade om till 9 då mamma ringde.

Update om Mercedes tass/veterinärbesök: Ja, de kom hem med henne igår kväll vid 18-tiden, och då var hon hur pigg som vanligt, skrek och ville ge sig ut på engång, men då fick hon på sig halsband och koppel och ha med sig matte och "mormor" en sväng.
Hon har alltså fått penicillin utskrivet som vi ska ge henne via munnen med en spruta (utan nål självklart), åxå var vi tvungen att köpa en tratt till henne
- då hon var inne för sterilisering så lånade vi en.

Penicillinet hon fick är samma som man ger till småbarn och hon ska ha 1,5ML 2ggr/dagen i 14 dagar.
Egentligen så får hon inte vara ute på några dagar, men eftersom det är helt stört omöjligt att hålla henne inne så fick vi dispens OM jag lovade att göra rent med alsolsprit varje gång hon kommer in.

Och OM inte tassen blir bra, så blir det kanske så att de måste ta bort klon och ev. hela tån!!!
Håll tummarna för oss!!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan blir det ev. en (sen) lunch - ska jue äta middag ensam ikväll så det blir väl en sen middag åxå då´rå..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0