Ont det gör ont...

2009-08-12 @ 14:03:45
I mitt förbannade knä idag, eller det började igårkväll, så jag gick och la mig för det brukar alltid gå över då när jag får vila (förutom denna gång då´rå).
Vaknade imorse vid halv sex och kände hur hela knät var alldeles varmt, svullet och lite blått i färgen (nej jag har inte slagit mig där, det var det första mamma frågade åxå).. tror det är inflamerat eller så kan det vara överbelastat, trots min avsaknade promenad igår.

Annars så har dagen och gårdagen flytit på bra, igår var det så pissigt väder med molnigt och regnskurar, så varken fönstrena blev putsade eller promenaden blev av som sagt, men en mysdag med Mercedes och Våfflan är inte heller helt fel.

Idag är det bättre väder och skulle egentligen ha behövt att tvätta lite, men med tanke på väderrapporten imorse som sa att det skulle bli regn senare på dagen+mitt onda knä, så är det nog lika bra att ta tvätten imorrn.

Igårkväll när jag lagt mig ner för natten då jäklar satt min "inneboende" igång att vända och vrida på sig där inne, så mycket att jag fick ett slag av illamående som satt kvar i morse.. förstår inte alls vad den lill* håller på med ibland, om den vill bryta sig ut eller vad det är?? Men den får minnsann vänta 3 månader till minst, innan "utelivet" börjar.

M. var borta igen igårkväll, har inte haft han hemma på 5 kvällar utan han kommer hem halv elva typ, och jag börjar bli måttligt irreterad på det, men säger jag nåt så är det fel, för då
"förstår inte jag att han måste jue få ordning på dessa grejer".
Jag kanske åxå skulle tycka det var kul med lite sällskap på kvällskvisten iaf med tanke på att vi inte ses på hela dagen, hoppas verkligen att det INTE blir lika då bäbisen kommer för då blir jag tokig, men det är stor risk för det!!!
M. påstår att han klarar inte av att bara vara hemma och inte ha nåt att göra utan måste iväg och pula på med saker hela tiden.
Nu tänker ni att om han åker bort så kan väl jag ta min egen bil och fara jag med och tro mig har varit väääääldigt sugen på att åka till Timrå och hälsa på mamma och pappa, men då vet jag att M. kommer att bli tokgrinig på mig och jag orkar inte med några diskussioner.

Nej, nu ska jag ta mig ett glas vatten och vila på soffan en stund innan det är dags för middagslagningen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0