Barnmorskebesök.

2009-08-19 @ 22:51:14

Idag har jag (och mamma) varit i stan hos barnmorskan på besök.
Jag brukar ha med mig mamma då Micke jobbar och inte helst vill vara ledig och det behöver han inte heller, mamma följer mer än gärna med mig.. hon är tillochmed lite sur över att inte fått följt med på Ultraljudet, för då var Micke med.
Anyway; dagens möte gick fruktansvärt snabbt, ca 20 min allt som allt, och då hanns det med att ta prover åxå.

Min hälsa: Är kanon, har varken för höga blodvärden eller högt blodtryck, som jag haft anlag för förut i ca 5 år, men nu när jag är gravid så är BT perfekt!?

Bäbisens hälsa: Ja, vi (BM) mätte sf måttet och vi fick lyssna på hjärtat och allt var perfekt, hjärtat låg på 128/min medans normalt är 120-158/min, "so no need to worry", trots att jag själv tycker det lät lågt så tyckte hon att det var perfekt så då är det väl det då´rå...
Sf måttet glömde jag fråga om (typiskt Madde) men det var enligt kurvan det med, så h*n mår bra där inne.

Nästa besök är den 8 sept, och då ska jag träffa BM i Stöde så ev. skulle Micke ta ledigt så han åxå får lyssna iaf en gång.
Den dagen blir en heldag för han och mig (och bäbisen); först ska vi till BM kl 11, sen kl 15 så är det infoträff på försäkringskassan i Sundsvall som håller på till 16.30.
Därefter blir det en snabb middag och sen vidare till sjukhuset och besöka BB kl 18.30 - 20.30ca, känns dock skönt att ha allt samlat på samma dag.

Nu ska jag snart krypa ner i sänghalmen med Benz som redan sover, kanske skriver en rad eller 2 imorrn.

 <--------- Ultraljudsbilderna 20090702

PS: Vad tycks om min nya header???


Kommentarer
Postat av: Bodil

jättefin! kan inte du hjälpa mej att fixa till så sidan blir snygg?? Jag har varken tid eller lust men skulle vilja ha det snyggt! Kramiz

2009-08-19 @ 23:19:39
URL: http://trollmammas.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilket fint barnbarn jag kommer att få de ser jag ju redan nu. Ha det så bra kramar/ svärmor

2009-08-20 @ 22:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0