Är så stolt över min Mercedes!!

2008-01-13 @ 22:40:22
Hej och välkomna!



Jag måste börja med att berätta hur stolt jag blev över min lilla Mercedes nu ikväll..

Vi hade med oss Rolf och Emelie in på en kopp kaffe efter vi hade varit till Söråker och kollat på en bil (men det kommer vi till sen) och de tog med sig deras vovve in.
Varje gång som de har haft med sig Bonzo så har vi stängt in Mercedes i sovrummet med låda och mat osv, men nu så glömde Micke ställa in lådan där och hon skrek och jamade, så vi släppte ut henne medans Emelie höll i Bonzo och vet vad??
Det gick jättebra, jag hade henne i famnen och de hälsade på varandra till och med så blev det en litenimage48 mellan dem.
Sedan så ville Mercedes gå ner och det gick åxå jättebra, men hon gömde sig ändå under stolen med jämna mellanrum, men i det stora hela så gick det superbra!!

Hon har jue fått träffa andra hundar åxå, men det har inte alltid gått lika bra; tex första veckan vi hade henne så tog vi med oss henne upp till svärmor och då fick hon träffa Anja, som åxå gillar katter, men är lite för på och ska hälsa och hoppa framför dem, då blev hon rädd och klöste sig fast i husseimage51

Andra gången hon fick träffa en hund så var det mammas hund Buff, som är en hittehund från Spanien och då kan ni jue bara ana hur det gick; han morrade och skällde och ville verkligen inte lära känna henne, trots att hon bara stod där och tittade på honom.


Ja, nu åter till våran dag.
Åsa ringde på förmiddagen och talade om att några som de känner har en Cheva van ståendes som de ska sälja för lite och ingenting, så vi ringde Rolf och frågade om de ville hänga med och kika på den.
Sagt och gjort, vi packade in oss alla inklusive Bonzo i Rolfs van och for mot Timrå för att först åka till Leif och Åsa så de kan visa vägen.

För att göra historien kort så var det inget att ha den där vanen, visst den var ganska fräsch och billig, men sen så var det åxå mycket man måste kosta på själv och det har man ingen lust med.
Dessutom så var det skjutdörr på den och det vägrar både jag och Micke att ha så där sprack det iaf!

Nej nu ska jag gå och mysa med Mercedes och fortsätta att berömma henne.
Måste först och främst lägga in en bild på lillaimage38mitt.

image59

Ses När Vi Hörs.
Love Ya´ll
//Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0