Via mail kom en önskan...

2008-04-02 @ 16:12:58
om att jag ska berätta lite mer minnen från min och Åsa´s vilda men roliga tonårstid!!
Så vad fan, här kommer det ett roligt minne...

1998 var vi på Sundsvalls Gatufest för allra första gången; hon var 14 jag skulle fylla 16, vi hade valt att gå på torsdagen (tror jag att det var) iaf så spelade Drömhus den kvällen.
Ja, ni vet hon som gjorde covern på "Vill ha dej" som för övrigt var väldigt "inne" vid denna tidpunkt!!

I alla fall så bestämde vi oss för att se denna spelning, och det var lättare sagt än gjort det... När vi väl kom fram till platsen (har för mej att hon spelade i Madhousetältet) så upptäckte vi allt folk där inne, men vi ställde oss på den bästa platsen vi kunde hitta och stod där ett tag.

När vi skulle ut från tältet så råkade vi ramla över nåt som låg inne på tältgolvet (minns inte riktigt), men iaf så låg vi där och funderade på hur FAN vi skulle ta oss upp; Åsa som är ganska smart och handlingsfull tog tag i en kille med vit skjorta och drog sej upp i hans skjorta!!

Jaha ja då var hon på benen iaf, men jag då...?

Ja, sagt och gjort jag ville inte vara sämre än Åsa inte och tog tag i henne och drog mej upp, det jag INTE hade tänkt på var att hon hade på sej kjol, och jag drog mej upp i hennes kjol.... alltså drog jag ner kjolen till fotknölarna på henne och hon blev helt chockad (såklart)!

När vi väl kom ut från tältet och hade satt oss i gräset så utbrister Åsa: - Madde, det var nån som drog ner min kjol där inne!!!
Jag som inte ville att hon skulle veta att det var jag, tyckte mest att det var konstigt, men att det var säkert ett missförstånd!!

Det är ett minne som varken jag eller Åsa någonsin kommer att glömma, och för er som undrar: - Ja, hon vet det nu att det var jag som drog ner hennes kjol!
Talade om det för henne dagen efter (tror jag) sånt och hon blev inte arg, utan vi satt bara och skrattade åt hela händelsen och det gör vi än idag!!!
image270

Stay tuned if U want´s more memories!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0