Änglavakt eller bara ren tur?

2007-10-29 @ 12:06:03
Finns det skyddsänglar eller handlar det bara om tur?
I fredagsmorse kl 7.25 var Micke på väg till Ånge för att besiktiga Chevan, strax utanför Ånge hade ett släp till en lastbil tippat. Eftersom det var mörkt ute och dimma hann inte Micke se släpet förrän det var försent.. hann bromsa ner till 80km/h och väja undan!
Hela passagerarsidan och fronten är helt förstörd!
Han körde alltså in i vagnen.
Min panik och chock kom i fredags kväll när jag såg hur passagerarsidan såg ut och när jag tänkte på hur det hade kunnat sluta om jag varit med, som jag egentligen skulle ha varit!!
Micke klarade sig undan med revbensfraktur och ont i hela kroppen.
Förstår inte hur lastbilschauffören tänkte för till Micke hade han sagt att han hade väjat för en uggla och därför hade släpet tippat..
Kör man lastbil väjar man väl inte för en fågel heller?
Tack gode gud för allt gick bra och att ingen blev allvarligt skadad, eller om jag ska tacka våra skyddsänglar kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0